(+370) 686 36858

Programos aprašymas

Klasės valdymas, mokytojo pozicija bendraujant su mokiniais, tėvais, perdegimo prevencija

Vyks Kovo 20 d. – Kovo 31 d.

Lektorius: Milda Pošiūtė-Žebelienė
Kurso kodas: 10NK17
Dalyvio mokestis: € 28

Mokytojo duona: DIRBTI NEĮMANOMA, pasiduoti / DIRBTI, neįmanoma pasiduoti?

  • Kuriai frazės daliai pritartumėte? Kuri frazė apibūdina Jūsų kaip mokytojo situaciją šiandien?
  • Ar Jums sekasi suvaldyti klasę pamokos metu?
  • Kokį bendravimo modelį (-ius) taikote bendraudami su mokiniais: mokytojas-draugas, mokytojas-diktatorius, mokytojas-konsultantas? Kaip jaučiatės pasirinkę konkretų modelį: dirbti lengviau ar sudėtingiau?
  • Kokius klasės valdymo būdus žinote, taikote, o gal… tik prisitaikote prie klasės ir mokinių elgesio, nes nėra kito būdo „išgyventi“ mokykloje?
  • Ar dažnai pagalvojate, kad nelieka laiko profesinėms žinioms pamokoje atskleisti, mat kaskart klasėje turite dirbti ne mokytoju, o policininku-drausmintoju? Kaip dažnai pamokos metu įsiveliate į beprasmį ginčą su mokiniu-provokuotoju, nors ir žinote, kad šį ginčą pralaimėjote kaip tik tą akimirką, kai tik pasidavėte provokacijai ginčytis pamokos metu?
  • Po skambučio mokiniai neskuba į klasę ir Jūs nebežinote, ką sugalvoti, kad pamoką galėtumėte pradėti laiku?

Su šiais klausimais susiduria turbūt kiekvienas mokytojas: diskutuojame apie visa tai su kolegomis, siekiame bendradarbiauti su mokinių tėvais / globėjais, ieškome naujų bendravimo būdų su mokiniais, konkrečia klase, tas pačias, ne itin sėkmingas situacijas dar ir dar kartą išgyvename prieš miegą galvodami: „Ar galėjau pasielgti kitaip, geriau?“… Neretai mokytojas pajunta, kad priartėjo prie pavojingos perdegimo ribos, bet apie tai kalbėti viešai neįprasta, nepopuliaru, neprofesionalu, tiesa?

Visi išvardinti klausimai bus plačiau analizuojami ŠIO kurso potemėse, taigi kurso metu plačiau aptarsime šiuos darbo mokykloje aspektus:

* mokytojo asmenybė ir laikysena / elgsena (kaip save pristatyti mokiniams, kaip sudominti dėstomu dalyku, kaip susikurti tinkamą darbo režimą ir jo laikytis, įdiegti jį mokiniams),

* mokytojo profesionalumas (kaip atskleisti geriausias savo profesines savybes, mokytojo „firminis ženklas, frazė“, gebėjimas uždegti, įkvėpti veikti; kaip modeliuoti, tobulinti mokinių vertinimą ir įsivertinimą, ir kodėl tai svarbu ir mokiniui, ir mokytojui),

* mokytojo asmeninė erdvė (kokios asmeninės informacijos mokytojui nereikėtų apie save viešinti, tinkama mokytojo elgsena pamokos metu ir neformalioje aplinkoje),

* santykis su mokinių tėvais / globėjais (kaip tinkamai turėtume išsakyti tėvams / globėjams kritiką, susirūpinimą, problemą),

* keli mokytojų tipų apibūdinimai (teigiami ir / arba neigiami aspektai):

  • jaunas ir šiuolaikiškas mokytojas,
  • hiperaktyvus mokytojas,
  • mokytojas draugas,
  • mokytojas diktatorius,
  • mokytojas konsultantas,
  • santūrus, beveik nematomas mokytojas,
  • mokytojas ekscentrikas,
  • mokytojas menininkas,
  • mokytojas autoritetas,
  • nuolat kenčiantis mokytojas.

* perdegimo grėsmės (mokytojas, artėjantis prie perdegimo ribos: kaip atpažinti, kur ieškoti pagalbos, kaip padėti sau ir / arba kolegai).

Kurso medžiaga paremta ne tik teorinėmis žiniomis, bet ir realia darbo mokykloje patirtimi stebint kolegų darbą, sėkmės istorijas, sudėtingų situacijų suvaldymą, įveikimą, taip pat ir perdegimus, nusivylimus bei nuolat analizuojant savo kaip mokytojo situaciją – sėkmes, nesėkmes, grėsmes, taigi tyrinėjant, iš ko yra realiai kepama… mokytojo duona.

Kursas bus naudingas skirtingą patirtį turintiems mokytojams: ir pradedantiems mokytojo karjerą, ir jau „pažengusiems“, taigi visiems, kurie siekia gilinti profesines žinias, tobulėti, keistis ir neperdegti.

Registruotis Registracija vyksta iki 2017-03-17