(+370) 686 36858

Programos aprašymas

Kitokia teksto analizė mokykloje: teksto perskaitymo ir analizės strategijos, teksto „įveikimas“ dirbant su skirtingų gebėjimų mokiniais (kurso trukmė 20 val.)

Registracija negalima

Lektorius: Milda Pošiūtė-Žebelienė
Dalyvio mokestis: € 28

Kurso dalyvių apklausos rezultatai (atlikta 2016 m. pavasarį)

tekstoanalize2016p
  • Trumpai, aiškiai, dalykiškai pateikta mokymo medžiaga. Užduotys aiškios, trumpos.
  • Labai kompaktiškai išdėstyta teorinė medžiaga, tinkamai apgalvotos užduotys.
  • Daug naudingos informacijos darbui; gali atlikti užduotis patogiu laiku.
  • Praktinė teksto analizė, rekomendacijos, kaip dirbti su specialiųjų poreikių mokiniais
  • Kursai dalykiški, vertingi ir išsamūs. Kursų rengėja paruošė puikią medžiagą, kuri tikrai pravers mano darbe.
  • Medžiagos pateikimo konkretumas, kai kurių temų pavyzdžiai (pvz., leksikos plėtimo skaitant kūrinius lentelės)…

Tekstai aptariami ir analizuojami praktiškai kiekvieno dalyko pamokose. Dažniausiai tekstų analizė pamokoje remiasi įprastine technika: klausimų-atsakymų metodu. Mokiniai neretai turi savarankiškai perskaitę tekstus namuose, ateiti į klasę jau pasiruošę gilesnei teksto analizei. Nesunku pastebėti, kad dažniausiai tokio tipo analizė vis dėlto taip ir lieka paviršinė – mokiniai pirmiausia ieško atsakymų į konkrečius pateiktus klausimus nesuvokdami teksto visumos arba nekreipdami dėmesio į išorinę teksto sąrangą, į analizuojamo teksto pobūdį. Taigi teksto analizė pamokoje galėtų prasidėti ir kitaip, taikant kitokias teksto perskaitymo strategijas – pradžioje tekstas atpažįstamas (grožinis, publicistinis, mokslisnis), išskiriami konkrečiam tekstui būdingi požymiai, pastebimi paskikartojimai, aktualios detalės ir tuomet pereinama prie gilesnės analizės. Tokiu būdu aptariant tekstus, teksto analizė palengvėja ir žemesnių gebėjimų mokiniams, ir kartu suformuojami labai tvirti pagrindai aukštesnių gebėjimų mokiniams.

Kurse bus aptartos šios temos:

  • kaip mokyti(s) atidaus teksto perskaitymo: leksikos plėtimas, nuosekli turinio analizė;
  • kitokia teksto analizė pamokoje: scanning, scipping, scimming strategijos, jų taikymas;
  • kitokių teksto perskaitymo ir analizės strategijų taikymas analizuojant grožinio teksto fragmentą: poeziją, epiką, dramą;
  • kitokių teksto perskaitymo ir analizės strategijų taikymas analizuojant informacinį tekstą: straipsnį, mokslinį tekstą;
  • kaip dirbti su patenkinamo lygio ir / arba mokymosi spragų turinčiais mokiniais suteikiant pačius svarbiausius (kertinius) grožinio / informacinio teksto analizės pagrindus;
  • teksto analizė klasėje skirstant veiklas pagal mokinių gebėjimų lygį;
  • teksto turinio aptarimas su specialiųjų poreikių mokiniais.

Kursas skirtas: 5-12 kl. lietuvių ir užsienio kalbų mokytojams, humanitarinių mokslų mokytojams, kurie siekia papildyti turimas teksto analizės žinias, atnaujinti teksto analizės metodiką, taip pat ir specialistams, individualiai dirbantiems su teksto supratimo spragų, sunkumų turinčiais mokiniais.

Kada vyks šis kursas?